torsdag 14 mars 2013

Nintendo 8-bitars

Jag gjorde en födelsedagstårta till en kompis som tycker om tv-spel av alla de slag, och nintendo 8-bitars var en gammal hederlig konsol att försöka avbilda.

Jag gjorde vanliga vita bottnar med ahlgrensbilar fluff. Hans fru ville även att jag skulle dela upp bilarna i dess tre olika färger - vit, grön och rosa, för tydligen så smakar de inte likadant. Jag hade aldrig någonsin tänkt på det innan hon påpekade det för mig :-)


Dekorationen kunde gjorts bättre men med tanke på att jag gjorde allting (färga och dekorera) på 1 timme och 30 minuter, medan min dotter sov, så är jag väldigt nöjd ändå.




På baksidan så skrev jag grattis Markus MEN hans namn stavas med C. Läxan lärd - dubbelkolla alltid stavningen på någons namn!!











Jag tycker fluff är spännande. Man kan i princip ta vilket godis som helst och smälta det tillsammans med grädde, och sedan vispa upp det till ett fluff som smakar som godiset!

AHLGRENS BILAR FLUFF
60-80 g bilar
3 dl grädde

Värm grädde och bilarna på spisen utan att det kokar, tills bilarna smält. Häll det i en bunke och låt svalna (helst till nästa dag). Vispa upp (räcker med en vanlig ballongvisp) tills det blir fluffigt. Min blev för hård, och då är det bara att hälla i mer grädde och vispa. Problemet är dock att bilarna smakar så lite och grädden spädde ut smaken ännu mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar